Da cosa hè fatta l'idrossipropilmetilcellulosa
L'idrossipropilmetilcellulosa (HPMC) hè un polimeru semisinteticu chì hè utilizatu in una larga gamma di industrii, cumprese a custruzzione, l'alimentariu, i farmaceutichi è i prudutti di cura persunale. Hè apprezzatu per a so capacità di migliurà e proprietà reologichi di e formulazioni, è ancu per a so cumpatibilità cù altri ingredienti è a so bassa toxicità. Per capisce cumu hè fatta HPMC, hè impurtante prima di capiscenu a struttura è e proprietà di a cellulosa.
A cellulosa hè una longa catena di molécule di glucose chì si trova in i muri di e cellule di e piante. E molécule di glucose sò ligati inseme da ligami beta-1,4-glicosidici, furmendu una catena lineare. E catene sò allora tenute inseme da i ligami d'idrogenu è e forze di Van der Waals per furmà strutture forti è fibrose. A cellulosa hè u compostu urganicu più abbundante in a terra, è hè aduprata in una larga gamma di applicazioni, cumprese carta, tessili è materiali di custruzzione.
Mentre a cellulosa hà assai proprietà utili, hè spessu troppu rigida è insoluble per esse usata in parechje formulazioni. Per superà queste limitazioni, i scientisti anu sviluppatu una quantità di derivati di cellulosa mudificati, cumprese HPMC. HPMC hè fatta da mudificà a cellulosa naturali attraversu una seria di reazzioni chimichi.
U primu passu per fà HPMC hè di ottene u materiale di partenza di cellulosa. Questu pò esse fattu da l'estrazione di cellulosa da fonti vegetali, cum'è a polpa di legnu, u cuttuni o u bambù. A cellulosa hè poi trattata cù una suluzione alkalina, cum'è l'idrossidu di sodiu o l'idrossidu di potasio, per sguassà impurità è scumpressate e fibre di cellulosa in particeddi più chjuchi. Stu prucessu hè cunnisciutu com'è mercerization, è rende a cellulosa più reattiva è più faciule da mudificà.
Dopu a mercerizazione, a cellulosa hè reazzione cù una mistura di l'ossidu di propilenu è u cloru di metile per intruduce gruppi idrossipropilici è metili nantu à a spina di cellulosa. I gruppi idrossipropilici sò aghjuntu per migliurà a solubilità è e proprietà di retenzioni di l'acqua di a cellulosa, mentre chì i gruppi metili sò aghjuntu per aumentà a stabilità è riduce a reattività di a cellulosa. A reazzione hè tipicamente realizata in presenza di un catalizzatore, cum'è l'idrossidu di sodiu o l'idrossidu di potassiu, è in cundizioni cuntrullate di temperatura, pressione è tempu di reazione.
U gradu di sustituzione (DS) di HPMC si riferisce à u numeru di gruppi idrossipropilici è metili chì sò intrudutti nantu à a spina di cellulosa. U DS pò varià secondu e proprietà desiderate di l'HPMC è l'applicazione specifica per quale hè stata utilizata. In generale, i valori di DS più elevati risultanu in HPMC cù viscosità più bassa è tassi di dissoluzione più veloce, mentre chì i valori di DS più bassi risultanu in HPMC cù viscosità più alta è tassi di dissoluzione più lenti.
Dopu chì a reazione hè cumpleta, u pruduttu risultatu hè purificatu è seccu per creà HPMC powder. U prucessu di purificazione implica l'eliminazione di qualsiasi sustanzi chimichi senza reazione, solventi residuali è altre impurità da HPMC. Questu hè tipicamenti fattu per mezu di una cumminazione di passi di lavare, filtrazione è secca.
U pruduttu finali hè un pezzu biancu à biancu chì hè inodore è senza gustu. L'HPMC hè soluble in acqua è parechji solventi organici, è pò furmà geli, filmi è altre strutture secondu e cundizioni d'usu. Hè un polimeru non-ionicu, chì significa chì ùn porta micca carica elettrica, è hè generalmente cunsideratu cum'è micca tossicu è sicuru per l'usu in una larga gamma di applicazioni.
HPMC hè aduprata in una larga gamma di formulazioni, cumprese pitture, adesivi, sigillanti, farmaceutiche è prudutti alimentari. In l'applicazioni di a custruzzione, HPMC hè spessu usata cum'è addensante, legante è film-former in i prudutti di cimentu è di gesso, cum'è mortari, grouts è cumposti di cunghjunzione.
Postu tempu: Apr-22-2023