1. E caratteristiche di HPMC in u mortar ordinariu
HPMC hè principarmenti utilizatu cum'è retarder è agente di ritenzione d'acqua in proporzioni di cimentu. In i cumpunenti di cimentu è u mortu, pò migliurà a viscosità è a rata di ritirata, rinfurzà a forza di cohesive, cuntrullà u tempu di stallazione di cimentu, è migliurà a forza iniziale è a forza di curvatura statica. Perchè hà a funzione di mantene l'acqua, pò riduce a perdita di l'acqua nantu à a superficia di cimentu, evità crepe à u bordu, è migliurà l'aderenza è a custruzzione. In particulare in a custruzzione, u tempu di stallazione pò esse allargatu è aghjustatu. Cù l'aumentu di u cuntenutu HPMC, u tempu di stallazione di u mortar serà allargatu successivamente; migliurà a machinability è pumpability, adattatu per a custruzzione meccanica; migliurà l'efficienza di a custruzzione è benefiziu a superficia di l'edifiziu.
2. Caratteristiche di HPMC in mortar speciale
L'HPMC hè un agentu di rete d'acqua d'alta efficienza per u mortaru in polvere secca, chì riduce a rata di sanguinamentu è a delaminazione di u mortar è migliurà a coesione di u mortar. Ancu s'è HPMC riduce ligeramente a forza di flexura è di compressione di u mortaru, pò aumentà significativamente a forza di trazione è a forza di ligame di u mortar. Inoltre, HPMC pò inibisce in modu efficace a furmazione di cracks plastichi in u mortar è riduce l'indice di cracking plasticu di u mortar. A ritenzione di l'acqua di u mortar aumenta cù l'aumentu di a viscosità HPMC, è quandu a viscosità supera 100000mPa·s, a ritenzione d'acqua ùn aumenta significativamente. A finezza di HPMC hà ancu una certa influenza nantu à a tarifa di ritenzione di l'acqua di u mortar. Quandu i particeddi sò più fini, u tassu di retenzioni di l'acqua di u mortar hè migliuratu. A dimensione di particella HPMC generalmente usata per u mortar di cimentu deve esse menu di 180 microns (schermu 80 mesh). A dosa adatta di HPMC in u mortaru in polvere secca hè 1‰~3‰.
2.1. Dopu chì l'HPMC in u mortaru hè dissolutu in l'acqua, a distribuzione efficace è uniforme di u materiale cimentu in u sistema hè assicurata per l'attività di a superficia. Cum'è un coloidu protettivu, HPMC "imballa" e particelle solide è forma una capa nantu à a so superficia esterna. Una strata di film lubrificante rende u sistema di mortar più stabile, è ancu migliurà a fluidità di u mortar durante u prucessu di mistura è a liscia di a custruzzione.
2.2. A causa di a so propria struttura molekulari, a suluzione HPMC rende l'acqua in u mortaru ùn hè micca faciule da perde, è si libera gradualmente nantu à un longu periodu di tempu, dotendu u mortaru cù una bona retenzioni d'acqua è costruibilità. Pò impedisce chì l'acqua scorri troppu rapidamente da u mortaru à a basa, perchè l'acqua ritenuta ferma nantu à a superficia di u materiale frescu, chì pò prumove l'idratazione di u cimentu è migliurà a forza finale. Soprattuttu se l'interfaccia in cuntattu cù u mortar di cimentu, u gesso è l'adesivu perde l'acqua, sta parte ùn hà micca forza è quasi nisuna forza cohesive. In generale, e superfici in cuntattu cù questi materiali sò tutte adsorbenti, più o menu assorbanu un pocu di acqua da a superficia, chì risultanu in una idratazione incompleta di sta parte, facendu u mortar di cimentu è i sustrati di piastrelle di ceramica è di piastrelle di ceramica o di gesso è di pareti. e superfici diminuite.
In a preparazione di u mortar, a retenzioni d'acqua di HPMC hè una prestazione principale. Hè statu dimustratu chì a retenzioni d'acqua pò esse finu à u 95%. L'aumentu di u pesu moleculare di HPMC è l'aumentu di a quantità di cimentu migliurà a retenzioni d'acqua è a forza di ligame di u mortar.
Esempiu: Siccomu l'adesivi di tile deve avè una forza di ligame alta trà u sustrato è i tile, l'adhesivo hè affettatu da l'adsorzione di l'acqua da duie fonti; a superficia di u sustrato (muro) è i tile. In particulare per i tile, a qualità varieghja assai, alcuni anu grandi pori, è i tile anu un altu tassu di assorbimentu d'acqua, chì distrugge u rendiment di ligame. L'agente di retenzione di l'acqua hè particularmente impurtante, è aghjunghje HPMC pò esse cumplettamente stu requisitu.
2.3. L'HPMC hè stabile à l'acidu è l'alkali, è a so suluzione aquosa hè assai stabile in a gamma di pH = 2 ~ 12. A soda caustica è l'acqua di calce anu pocu effettu nantu à u so rendiment, ma l'alkali pò accelerà a so dissoluzione è ligeramente aumentà a so viscosità.
2.4. U rendiment di custruzzione di u mortar aghjuntu cù HPMC hè statu migliuratu significativamente. U mortar pari à esse "oleosa", chì pò fà i junci muru piena, liscia a superficia, fà u tile o mattone è u ligame strata di basa fermamente, è pò allargà u tempu di u funziunamentu, adattatu per a custruzzione di grande Area.
2.5. L'HPMC hè un elettrolitu micca ionicu è micca polimeru, chì hè assai stabile in suluzioni aquosa cù sali di metalli è elettroliti organici, è pò esse aghjuntu à i materiali di custruzzione per un bellu pezzu per assicurà a so durabilità hè migliurata.
Tempu di Postu: 10-Jan-2023