Di cosa hè fattu un idrocolloide?
Gli idrocolloidi sono tipicamente composti da molecole a catena lunga che hanno una parte idrofila (attraente l'acqua) e possono anche avere regioni idrofobe (repellenti all'acqua). Queste molécule ponu esse derivate da diverse fonti naturali o sintetici è sò capaci di furmà geli o dispersioni viscose quandu si sò disperse in acqua o suluzione aquosa.
Eccu alcuni tipi cumuni di hydrocolloids è e so fonti:
- Polisaccaridi:
- Agar: Derivatu da l'alga, l'agar hè custituitu principarmenti di agarose è agaropectin, chì sò polisaccaridi cumposti da unità ripetute di galactose è zuccheri di galactose mudificati.
- Alginate: Ottenutu da l'alga marrone, l'alginate hè un polisaccaridu cumpostu di unità di l'acidu manuronicu è l'acidu guluronicu, disposti in sequenze alternate.
- Pectin: Truvatu in i muri di e cellule di i frutti, a pectina hè un polisaccaridi cumplessu cumpostu da unità di l'acidu galacturonicu cù varii gradi di metilazione.
- Proteine:
- Gelatina: Derivata da u collagene, a gelatina hè un idrocolloide proteinatu cumpostu di aminoacidi, principarmenti glicina, prolina è idrossiprolina.
- Caseina: Truvata in u latte, a caseina hè un gruppu di fosfoproteini chì formanu idrocolloidi in presenza di ioni di calciu in cundizioni acidi.
- Polimeri sintetici:
- Hydroxypropyl Methylcellulose (HPMC): Un polimeru semi-sinteticu derivatu da a cellulosa, HPMC hè mudificatu chimicamente per intruduce gruppi idrossipropilici è metili nantu à a spina di cellulosa.
- Carboxymethylcellulose (CMC): Derivatu ancu da a cellulosa, CMC subisce carboxymethylation per intruduce gruppi carboxymethyl nantu à a struttura di cellulosa.
Questi idrocolloidi pussede strutture chimiche specifiche è gruppi funziunali chì li permettenu di interagisce cù e molécule d'acqua per via di ligami d'idrogenu, interazzione elettrostatiche è forze di idratazione. In u risultatu, mostranu proprietà reologiche uniche, cum'è viscosità, gelazione è capacità di furmazione di film, chì li facenu ingredienti preziosi in diverse applicazioni industriali, cumprese l'alimentariu, i farmaceutichi, i cosmichi è i tessili.
Postu tempu: Feb-27-2024