Focus on Cellulose ethers

U rolu di l'etere di cellulosa in u mortaru mischju seccu

L'etere di cellulosa hè un polimeru sinteticu fattu da a cellulosa naturale attraversu a mudificazione chimica. L'etere di cellulosa hè un derivatu di a cellulosa naturali. A pruduzzione di l'etere di cellulosa hè diffirenti da i polimeri sintetici. U so materiale più basicu hè a cellulosa, un compostu polimeru naturali. A causa di a particularità di a struttura di cellulosa naturali, a cellulosa stessu ùn hà micca capacità di reagisce cù l'agenti di eterificazione. In ogni casu, dopu à u trattamentu di l'agente di gonfiore, i forti ligami di l'idrogenu trà e catene moleculari è e catene sò distrutte, è a liberazione attiva di u gruppu hydroxyl diventa una cellulosa alkalina reattiva. Ottene etere di cellulosa.

I pruprietà di l'eteri di cellulosa dependenu di u tipu, u numeru è a distribuzione di sustituenti. A classificazione di l'eteri di cellulosa hè ancu basatu annantu à u tipu di sustituenti, u gradu di eterificazione, a solubilità è e proprietà di l'applicazione in relazione. Sicondu u tipu di sustituenti nantu à a catena molekulari, pò esse divisu in monoether è etere mistu. U MC chì generalmente usemu hè monoether, è l'HPMC hè etere mischju. L'etere di metilcellulosa MC hè u pruduttu dopu chì u gruppu hydroxyl nantu à l'unità di glucose di cellulosa naturali hè sustituitu da metossi. Hè un pruduttu ottenutu da sustituì una parte di u gruppu hydroxyl in l'unità cù un gruppu metossi è una altra parte cù un gruppu hydroxypropyl. A formula strutturale hè [C6H7O2(OH)3-mn(OCH3)m[OCH2CH(OH)CH3]n]x Hydroxyethyl methyl cellulose etere HEMC, questi sò i variità principali largamente utilizati è venduti in u mercatu.

In termini di solubilità, pò esse divisu in ionicu è micca ionicu. L'eteri di cellulosa non ionica solubile in acqua sò principalmente cumposti da duie serie di eteri alchilici è eteri idrossialchilici. Ionic CMC hè principalmente utilizatu in detergenti sintetici, stampa tessili è tintura, esplorazione alimentaria è oliu. Non-ionic MC, HPMC, HEMC, etc. sò principarmenti usati in materiali di custruzzione, rivestimenti di lattice, medicina, chimichi di ogni ghjornu, etc. Adupratu cum'è addensante, agenti di ritenzione d'acqua, stabilizzanti, dispersanti è agenti di film.

Ritenzione d'acqua di l'etere di cellulosa

In a pruduzzione di materiali di custruzzione, soprattuttu u mortu seccu mischju, l'etere di cellulosa ghjoca un rolu insustituibile, in particulare in a produzzione di mortar speciale (mortar mudificatu), hè un cumpunente indispensabile è impurtante.

U rolu impurtante di l'etere di cellulosa soluble in acqua in u mortar hà principalmente trè aspetti, unu hè una capacità di ritenzione d'acqua eccellente, l'altru hè l'influenza nantu à a consistenza è a tixotropia di u mortar, è u terzu hè l'interazzione cù u cimentu.

L'effettu di retenzioni di l'acqua di l'etere di cellulosa dipende da l'absorzione di l'acqua di a capa di basa, a cumpusizioni di u mortaru, u gruixu di a capa di mortar, a dumanda d'acqua di u mortaru, è u tempu di stallazione di u materiale di stallazione. A ritenzione d'acqua di l'etere di cellulosa stessu vene da a solubilità è a desidratazione di l'etere di cellulosa stessu. Comu tutti sapemu, ancu s'è a catena moleculare di cellulosa cuntene un gran numaru di gruppi OH altamente hydratable, ùn hè micca soluble in acqua, perchè a struttura di cellulosa hà un altu gradu di cristallinità. A capacità di idratazione di i gruppi idrossilici solu ùn hè micca abbastanza per copre i forti legami d'idrogenu è e forze di van der Waals trà e molécule. Per quessa, solu swells ma ùn si dissolve in acqua. Quandu un sustituente hè introduttu in a catena moleculare, micca solu u sustituente distrugge a catena di l'idrogenu, ma ancu u ligame di l'idrogenu interchain hè distruttu per via di a cunea di u sustituente trà e catene adiacenti. U più grande u sustituente, u più grande a distanza trà e molécule. A più grande a distanza. U più grande l'effettu di a distruzzione di ligami di l'idrogenu, l'etere di cellulosa diventa solu solu in acqua dopu chì a lattice di cellulosa si espande è a suluzione entra, furmendu una suluzione d'alta viscosità. Quandu a temperatura aumenta, l'idratazione di u polimeru si debilita, è l'acqua trà e catene hè cacciata. Quandu l'effettu di disidratazione hè abbastanza, e molécule cumincianu à aggregate, furmendu un gel di struttura di rete tridimensionale è plegata. Fatturisti chì afectanu a retenzioni di l'acqua di u mortar includenu a viscosità di l'etere di cellulosa, a quantità aghjuntu, a finezza di particeddi è a temperatura di usu.

A più alta hè a viscosità di l'etere di cellulosa, u megliu u rendiment di ritenzione di l'acqua, è più a viscosità di a suluzione polimerica. Sicondu u pesu moleculare (gradu di polimerizazione) di u polimeru, hè ancu determinatu da a lunghezza di a catena di a struttura moleculare è a forma di a catena, è a distribuzione di i tipi è quantità di i sustituenti influenza ancu direttamente a so gamma di viscosità. [η]=Kmα

[η] Viscosità intrinseca di a suluzione di polimeru
m polimeru pisu molekulari
α constante caractéristique du polymère
K coefficient di suluzione di viscosità

A viscosità di una suluzione di polimeru dipende da u pesu moleculare di u polimeru. A viscosità è a cuncentrazione di a suluzione d'etere di cellulosa sò ligati à l'applicazione in diversi campi. Dunque, ogni etere di cellulosa hà parechje specificazioni di viscosità diffirenti, è l'aghjustamentu di a viscosità hè principalmente realizatu da a degradazione di cellulosa alcalina, vale à dì a rottura di catene moleculari di cellulosa.
A più grande a quantità di etere di cellulosa aghjuntu à u mortaru, u megliu u rendiment di ritenzione di l'acqua, è più a viscosità, u megliu u rendiment di a retenzione di l'acqua.

Per a dimensione di particella, più fine hè a particella, megliu a retenzioni d'acqua. Vede a figura 3. Dopu chì a grande particella di l'etere di cellulosa cuntatta cù l'acqua, a superficia si dissolve immediatamente è forma un gelu per imbulighjà u materiale per impediscenu e molécule d'acqua di cuntinuà à infiltrate. Meno di dispersione uniformi dissolve, furmendu una suluzione flocculent o agglomerati. Affetta assai a retenzioni d'acqua di l'etere di cellulosa, è a solubilità hè unu di i fatturi per a scelta di l'etere di cellulosa.

Ispessimentu è tixotropia di l'etere di cellulosa

A seconda funzione di l'etere di cellulosa - ingrossu, dipende da: u gradu di polimerizazione di l'etere di cellulosa, a cuncentrazione di suluzione, u tassu di cisura, a temperatura è altre cundizioni. A pruprietà gelificante di a suluzione hè unica per l'alchilcellulosa è i so derivati ​​modificati. E proprietà di gelazione sò ligati à u gradu di sustituzzioni, cuncentrazione di suluzione è additivi. Per i derivati ​​mudificati di l'idrossialchile, e proprietà di gel sò ancu ligati à u gradu di mudificazione di l'idrossialchile. Per a viscosità bassu MC è HPMC, a suluzione 10% -15% pò esse preparata, a viscosità media MC è HPMC ponu esse preparate 5% -10% suluzione, è a viscosità alta MC è HPMC ponu solu preparà suluzione 2% -3%, è di solitu. A classificazione di viscosità di l'etere di cellulosa hè ancu classificatu cù suluzione 1% -2%. L'etere di cellulosa di altu pesu moleculare hà una alta efficienza di ispessimentu. In a listessa suluzione di cuncentrazione, i polimeri cù pesi moleculari diffirenti anu viscosità diffirenti. Altu gradu. A viscosità di destinazione pò esse ottenuta solu aghjunghjendu una grande quantità di etere di cellulosa di pisu moleculare. A so viscosità hà pocu dependenza di u tassu di cisura, è l'alta viscosità righjunghji a viscosità di destinazione, è a quantità d'aghjunzione necessaria hè chjuca, è a viscosità dipende da l'efficienza di ispessimentu. Per quessa, per ottene una certa consistenza, una certa quantità di etere di cellulosa (concentrazione di a suluzione) è a viscosità di a suluzione deve esse garantita. A temperatura di u gelu di a suluzione hè ancu diminuita linearmente cù l'aumentu di a cuncentrazione di a suluzione, è i geli à a temperatura di l'ambienti dopu avè righjuntu una certa cuncentrazione. A cuncentrazione gelificante di HPMC hè relativamente alta à a temperatura di l'ambienti.

A cunsistenza pò ancu esse aghjustatu scegliendu a dimensione di particella è sceglie l'eteri di cellulosa cù diversi gradi di mudificazione. A mudificazione chjamata hè di intruduce un certu gradu di sustituzione di gruppi hydroxyalkyl nantu à a struttura di scheletru di MC. Cambiendu i valori di sustituzione relative di i dui sustituenti, vale à dì, i valori di sustituzione relative DS è MS di i gruppi metossi è idrossialchili chì spessu dicemu. Diversi requisiti di prestazione di l'etere di cellulosa ponu esse ottenuti cambiendu i valori di sustituzzioni relative di i dui sustituenti.

L'eteri di cellulosa utilizati in i materiali di custruzzione in polvere anu da dissolve rapidamente in acqua fridda è furnisce una cunsistenza adattata per u sistema. S'ellu hè datu un certu ritmu di cisura, diventa ancu bloccu flocculentu è coloidal, chì hè un pruduttu di qualità substandard o povira.

Ci hè ancu una bona relazione lineale trà a cunsistenza di a pasta di cimentu è a dosa di l'etere di cellulosa. L'etere di cellulosa pò aumentà assai a viscosità di u mortar. A più grande a dosa, u più evidenti l'effettu.

A suluzione acquosa di l'etere di cellulosa d'alta viscosità hà una alta tixotropia, chì hè ancu una caratteristica maiò di l'etere di cellulosa. Soluzioni aquosa di polimeri MC sò generalmente una fluidità pseudoplastica è non tixotropica sottu a so temperatura di gel, ma proprietà di flussu newtoniani à bassi tassi di cisura. A pseudoplasticità aumenta cù u pesu moleculare o a cuncentrazione di l'etere di cellulosa, indipendentemente da u tipu di sustituente è u gradu di sustituzzioni. Per quessa, l'eteri di cellulosa di u stessu gradu di viscosità, ùn importa micca MC, HPMC, HEMC, mostraranu sempre e stesse proprietà reologiche, sempre chì a cuncentrazione è a temperatura sò mantenute custanti. I geli strutturale sò furmati quandu a temperatura hè elevata, è i flussi altamente tixotropici sò. L'eteri di cellulosa alta cuncentrazione è bassa viscosità mostranu tixotropia ancu sottu à a temperatura di gel. Sta pruprietà hè di grande benefiziu per l'aghjustamentu di u nivellu è di l'incursione in a custruzzione di u mortar di custruzzione. Ci vole à esse spiegatu quì chì u più altu hè a viscosità di l'etere di cellulosa, u megliu a ritenzione di l'acqua, ma u più altu hè a viscosità, u più altu u pesu moleculare relative di l'etere di cellulosa, è a diminuzione currispondente in a so solubilità, chì hà un impattu negativu. nantu à a cuncentrazione di u mortu è u rendiment di a custruzzione. A più alta a viscosità, u più ovvi l'effettu di l'engrossimentu nantu à u mortaru, ma ùn hè micca cumpletamente proporzionale. Qualchi viscosità media è bassa, ma l'etere di cellulosa mudificatu hà un rendimentu megliu in a migliurà a forza strutturale di u mortar umitu. Cù l'aumentu di a viscosità, a retenzioni d'acqua di l'etere di cellulosa mellora


Tempu di post: 22-Nov-2022
Chat in ligna WhatsApp!