Sodium carboxymethyl cellulosa e numeru
Introduzione
Sodium carboxymethyl cellulosa (CMC) hè un additivu alimentariu assai utilizatu cù u numeru E E466. Hè un pezzu biancu, inodore, senza gustu chì hè utilizatu com'è addensante è stabilizzante in parechji prudutti alimentari. CMC hè un derivatu di a cellulosa, un polisaccharide naturali chì si trova in e piante. Hè pruduciutu da a reazione di a cellulosa cù l'idrossidu di sodiu è l'acidu monocloroaceticu. CMC hè aduprata in una varietà di prudutti alimentarii, cumpresi gelati, insalati, salsi è prudutti di pane. Hè ancu utilizatu in i prudutti farmaceutici, cosmichi è detergenti.
Struttura chimica
Sodium carboxymethyl cellulosa hè un polisaccharide anionicu cumpostu di unità ripetute di D-glucose è D-mannose. A struttura chimica di CMC hè mostrata in a Figura 1. L'unità ripetute sò ligati da i ligami glycosidic. I gruppi carboxymethyl sò attaccati à i gruppi idrossilici di l'unità di glucose è mannose. Questu dà a molécula una carica negativa, chì hè rispunsevule per e so proprietà soluble in acqua.
Figura 1. Struttura chimica di sodium carboxymethyl cellulose
Pruprietà
A sodium carboxymethyl cellulosa hà parechje proprietà uniche chì a facenu utile in i prudutti alimentari. Hè una sustanza non tossica, non irritante è non allergénica. Hè ancu un eccellente addensante è stabilizzante, chì u face ideale per l'usu in salsi è dressings. CMC hè ancu un emulsionante efficace, chì aiuta à mantene l'ingredienti di l'oliu è l'acqua da a separazione. Hè ancu resistente à u calore, l'acidu è l'alkali, chì u face adattatu per l'usu in una varietà di prudutti alimentari.
Usi
A sodium carboxymethyl cellulosa hè aduprata in una varietà di prudutti di l'alimentariu, cumpresi gelati, insalati, salsi è prudutti di pane. Hè ancu utilizatu in i prudutti farmaceutici, cosmichi è detergenti. In i prudutti alimentari, CMC hè utilizatu com'è addensante, stabilizzante è emulsionante. Aiuta à mantene l'ingredienti da separà è migliurà a texture è a cunsistenza di u pruduttu. In i farmaceutichi, CMC hè utilizatu com'è aglutinante è disintegrante. In i cosmichi, hè utilizatu com'è addensante è stabilizzante. In i detergenti, hè utilizatu com'è dispersante è emulsionante.
Sicurezza
A sodium carboxymethyl cellulosa hè generalmente ricunnisciuta com'è sicura (GRAS) da a Food and Drug Administration (FDA) di i Stati Uniti. Hè ancu appruvatu per l'usu in i prudutti alimentari in l'Unione Europea. CMC hè micca tossicu è non allergenicu, è hè stata utilizata in i prudutti alimentari per più di 50 anni. In ogni casu, hè impurtante à nutà chì CMC pò assorbe l'acqua, chì pò causà à inchà è diventa viscosu. Questu pò purtà à l'affucatu se u pruduttu ùn hè micca cunsumatu bè.
Cunclusioni
Sodium carboxymethyl cellulosa (CMC) hè un additivu alimentariu assai utilizatu cù u numeru E E466. Hè un pezzu biancu, inodore, senza gustu chì hè utilizatu com'è addensante è stabilizzante in parechji prudutti alimentari. CMC hè un derivatu di a cellulosa, un polisaccharide naturali chì si trova in e piante. Hè pruduciutu da a reazione di a cellulosa cù l'idrossidu di sodiu è l'acidu monocloroaceticu. CMC hè aduprata in una varietà di prudutti alimentarii, cumpresi gelati, insalati, salsi è prudutti di pane. Hè ancu utilizatu in i prudutti farmaceutici, cosmichi è detergenti. CMC hè generalmente ricunnisciutu com'è sicuru (GRAS) da a Food and Drug Administration di i Stati Uniti (FDA) è hè appruvatu per l'usu in i prudutti alimentari in l'Unione Europea.
Tempu di post: Feb-11-2023