Focus on Cellulose ethers

Quanti tipi di cellulosa ci sò?

1. Etere di cellulosa

L'etere di cellulosa di qualità di custruzzione hè un termu generale per una seria di prudutti furmati da a reazione di cellulosa alcalina è agenti eterificante in certi cundizioni. A cellulosa alcalina hè rimpiazzata da diversi agenti eterificanti per ottene diverse etere di cellulosa. Sicondu e proprietà di ionizazione di i sustituenti, l'eteri di cellulosa pò esse divisu in duie categurie: ionica (cum'è carboxymethyl cellulosa) è non ionica (cum'è metil cellulosa). Sicondu u tipu di sustituente, l'etere di cellulosa pò esse divisu in mono-ether (cum'è metil cellulosa) è etere mistu (cum'è hydroxypropyl metil cellulosa). Sicondu a suluzione differente, si pò esse divisu in acqua-soluble (cum'è hydroxyethyl cellulosa) è orgànica solvente-soluble (cum'è cellulosa etil), etc. Mortar seccu-mistu hè principarmenti cellulosa sulubbili in acqua, è cellulosa sulubbili d'acqua hè. divisu in tippu istantaneu è tipu di dissoluzione ritardata trattata in superficia.

U meccanisimu di l'azzione di l'etere di cellulosa in u mortar hè u seguitu:

  1. Dopu chì l'etere di cellulosa in u mortaru hè dissolutu in l'acqua, a distribuzione efficace è uniforme di u materiale cimentu in u sistema hè assicurata per l'attività di a superficia. Cum'è un coloide protettivu, l'etere di cellulosa "avvolge" i particeddi solidi è i sigilli nantu à a superficia esterna. Formate un film lubricante, rende u sistema di mortar più stabile, è ancu migliurà a fluidità di u mortar durante u prucessu di mischju è a liscia di a custruzzione.
  2. A causa di a so propria struttura molekulari, a suluzione di l'etere di cellulosa rende l'acqua in u mortaru ùn hè micca faciule per perdiri, è si libera gradualmente per un longu periodu di tempu, dotendu u mortaru cù una bona retenzioni d'acqua è workability.

2. Methyl cellulosa

Methylcellulose (MC) formula molecular [C6H7O2(OH)3-h(OCH3) n]x.

Dopu chì u cuttuni raffinatu hè trattatu cù alkali, l'etere di cellulosa hè pruduttu per una seria di reazzioni cù u cloruru di metanu cum'è agenti di eterificazione. In generale, u gradu di sustituzione hè 1.6 ~ 2.0, è a solubilità hè ancu diversa cù diversi gradi di sustituzzioni. Hè appartene à l'etere di cellulosa non ionica.

  1. A metilcellulose hè soluble in acqua fridda, è serà difficiule di dissolve in acqua calda. A so suluzione aquosa hè assai stabile in a gamma di pH = 3 ~ 12. Hè una bona cumpatibilità cù amidu, guar gum, etc. è assai surfactants. Quandu a temperatura righjunghji a temperatura di gelazione, a gelazione si trova.
  2. A ritenzione di l'acqua di metilcellulose dipende da a so quantità d'addizione, a viscosità, a finezza di particella è a velocità di dissoluzione. In generale, se l'aghjuntu hè grande, a finezza hè chjuca, è a viscosità hè grande, u tassu di ritenzione di l'acqua hè altu. Frà elli, a quantità di l'aghjunzione hà u più grande impattu nantu à a tarifa di retenzioni di l'acqua, è u livellu di viscosità ùn hè micca direttamente proporzionale à u livellu di retenzioni d'acqua. A velocità di dissoluzione dipende principalmente da u gradu di mudificazione di a superficia di e particelle di cellulosa è a finezza di particella. Trà l'eteri di cellulosa sopra, a metil cellulosa è l'idrossipropil metil cellulosa anu più altu di ritenzione d'acqua.
  3. I cambiamenti in a temperatura pò influenzà seriamente a retenzioni di l'acqua di metil cellulosa. In generale, più alta hè a temperatura, peghju hè a ritenzione d'acqua. Se a temperatura di u mortar supera i 40 ° C, a retenzioni di l'acqua di a metil cellulosa serà ridutta significativamente, affettendu seriamente a custruzzione di u mortar.
  4. A metilcellulose hà un effettu significativu nantu à a lavorabilità è l'aderenza di u mortar. L'"aderenza" quì si riferisce à a forza adhesiva sentita trà l'utillita di l'applicatore di u travagliu è u sustrato di u muru, vale à dì, a resistenza di cisura di u mortar. L'adhesiveness hè altu, a resistenza di cisellatura di u mortar hè grande, è a forza necessaria da i travagliadori in u prucessu di usu hè ancu grande, è u rendiment di custruzzione di u mortar hè poviru. L'adesione di metil cellulosa hè à un livellu moderatu in i prudutti di l'etere di cellulosa.

3.Hydroxypropyl Methyl Cellulosa

La formula molecolare di idrossipropilmetilcellulosa (HPMC) è [C6H7O2(OH)3-mn(OCH3)m, OCH2CH(OH)CH3] n]x

L'idrossipropilmetilcellulosa hè una varietà di cellulosa chì a so pruduzzione è u cunsumu aumentanu rapidamente. Hè un etere mistu di cellulosa non ionica fatta da u cuttuni raffinatu dopu l'alcalinizazione, utilizendu l'ossidu di propilenu è u cloruru di metile cum'è agenti di eterificazione, attraversu una seria di reazzioni. U gradu di sustituzione hè generalmente 1.2 ~ 2.0. E so proprietà sò diffirenti per via di e diverse proporzioni di u cuntenutu di methoxyl è u cuntenutu di hydroxypropyl.

  1. L'idrossipropilmetilcellulosa hè facilmente solubile in acqua fridda, ma hà da scontru difficultà per dissolve in acqua calda. Ma a so temperatura di gelazione in acqua calda hè significativamente più altu ch'è quellu di a metil cellulosa. A solubilità in l'acqua fridda hè ancu assai migliorata cumparatu cù a metil cellulosa.
  2. A viscosità di l'idrossipropil metilcellulosa hè ligata à u so pesu moleculare, è più grande u pesu moleculare, più alta hè a viscosità. A temperatura influenza ancu a so viscosità, cum'è a temperatura aumenta, a viscosità diminuite. In ogni casu, a so alta viscosità hà un effettu di temperatura più bassu di a methyl cellulosa. A so suluzione hè stabile quandu si guarda à a temperatura di l'ambienti.
  3. A ritenzione di l'acqua di l'idrossipropil metilcellulosa dipende da a so quantità d'aghjunzione, a viscosità, etc., è a so rata di ritenzione d'acqua à a listessa quantità di addizione hè più altu ch'è quella di metil cellulosa.
  4. L'idrossipropilmetilcellulosa hè stabile à l'acidu è l'alkali, è a so suluzione acquosa hè assai stabile in a gamma di pH = 2 ~ 12. A soda caustica è l'acqua di calce anu pocu effettu nantu à a so prestazione, ma l'alkali pò accelerà a so dissoluzione è aumentà a so viscosità. L'idrossipropil metilcellulosa hè stabile à i sali cumuni, ma quandu a cuncentrazione di a suluzione salina hè alta, a viscosità di a suluzione di l'idrossipropil metilcellulosa tende à aumentà.
  5. L'idrossipropilmetilcellulosa pò esse mischjata cù composti di polimeru soluble in acqua per furmà una suluzione di viscosità uniforme è più altu. Cum'è alcolu polivinilico, etere di amido, gomma vegetale, etc.
  6. L'idrossipropil metilcellulosa hà una resistenza di l'enzima megliu cà a metilcellulosa, è a so suluzione hè menu prubabile di esse degradata da l'enzimi chì a metilcellulosa.
  7. L'adesione di l'idrossipropil metilcellulosa à a custruzzione di u mortu hè più altu ch'è quella di a metilcellulosa.

4.Hydroxyethyl cellulosa

Idrossietilcellulosa (HEC)

Hè fattu di cuttuni raffinatu trattatu cù alkali, è reagitu cù l'ossidu di etilene cum'è agenti di eterificazione in presenza di acetone. U gradu di sustituzione hè generalmente 1.5 ~ 2.0. Ha una forte idrofilia ed è facile da assorbire l'umidità.

  1. Hydroxyethyl cellulosa hè soluble in acqua fridda, ma hè difficiule di dissolve in acqua calda. A so suluzione hè stabile à alta temperatura senza gelling. Pò esse usatu per un bellu pezzu sottu a temperatura alta in u mortar, ma a so retenzioni d'acqua hè più bassu di quella di a metil cellulosa.
  2. L'idrossietil cellulosa hè stabile à l'acidu generale è l'alkali, è l'alkali pò accelerà a so dissoluzione è ligeramente aumentà a so viscosità. A so dispersibilità in l'acqua hè ligeramente peghju di quella di metilcellulosa è hydroxypropyl metil cellulosa.
  3. L'idrossietilcellulosa hà un bonu rendimentu anti-sag per u mortar, ma hà un tempu di ritardamentu più longu per u cimentu.
  4. U rendiment di l'hydroxyethyl cellulosa prodotta da alcune imprese domestiche hè ovviamente più bassu di quellu di a metil cellulosa per via di u so altu cuntenutu d'acqua è un altu cuntenutu di cendra.

5.Carboxymethyl cellulosa

Carbossimetilcellulosa (CMC)[C6H7O2(OH)2OCH2COONa] n

L'etere di cellulosa ionica hè fatta da fibre naturali (cuttuni, etc.) dopu à u trattamentu alkali, utilizendu mono-chloracetate di sodiu cum'è agenti di eterificazione, è sottumessu à una seria di trattamenti di reazione. U gradu di sustituzione hè generalmente 0,4 ~ 1,4, è u so rendimentu hè assai affettatu da u gradu di sustituzzioni.

  1. Carboxymethyl cellulosa hè più igroscòpica, è cuntene più acqua quandu si almacena in cundizioni generali.
  2. A suluzione aquosa di carboxymethyl cellulosa ùn pruduce micca gel, è a viscosità diminuisce cù l'aumentu di a temperatura. Quandu a temperatura supera i 50 ° C, a viscosità hè irreversibile.
  3. A so stabilità hè assai affettata da u pH. In generale, pò esse usatu in u mortaru à basa di gypsum, ma micca in u mortu di cimentu. Quandu hè assai alkaline, perde a viscosità.
  4. A so ritenzione d'acqua hè assai più bassu di quella di a metil cellulosa. Hà un effettu ritardante nantu à u mortaru à base di gypsum è riduce a so forza. In ogni casu, u prezzu di a carboxymethyl cellulosa hè significativamente più bassu di quellu di a metil cellulosa.

Tempu di Postu: Mar-30-2023
Chat in ligna WhatsApp!