L'idrossipropilmetilcellulosa (HPMC) hè un polimeru sinteticu derivatu da a cellulosa è hè comunmente utilizatu com'è addensante, emulsionante è stabilizzante in diverse industrii cum'è l'alimentariu, i farmaceutichi è i cosmetichi. L'HMPC è un derivato idrossipropilato di metilcellulosa (MC), un etere di cellulosa non ionico solubile in acqua composto da unità di cellulosa metossilata e idrossipropilata. HMPC hè largamente utilizatu com'è excipient in formulazioni farmaceutiche per via di a so nontoxicità, biocompatibilità è biodegradabilità.
Proprietà chimiche HMPC:
I pruprietà chimichi di HMPC sò attribuiti à a prisenza di gruppi idrossilici è etere in a so struttura molekulari. I gruppi idrossilici di a cellulosa ponu esse funziunati da diverse reazzioni chimichi, cum'è l'eterificazione, l'esterificazione è l'ossidazione, per intruduce diversi gruppi funziunali in a spina di polimeru. HMPC cuntene gruppi metossi (-OCH3) è idrossipropil (-OCH2CHOHCH3), chì ponu esse cuntrullati per furnisce diverse proprietà cum'è solubilità, viscosità è gelazione.
L'HMPC hè altamente solubile in acqua, furmendu solu suluzione viscosa à bassa concentrazione. A viscosità di e soluzioni HMPC pò esse alterata aghjustendu u gradu di sustituzione (DS) di i gruppi idrossipropilici, chì determina u numeru di siti idrossilici modificati per unità di glucose. U più altu hè u DS, u più bassu hè a solubilità è a più alta a viscosità di a suluzione HMPC. Sta pruprietà pò esse usata per cuntrullà a liberazione di ingredienti attivi da formulazioni farmaceutiche.
L'HMPC mostra ancu un cumpurtamentu pseudoplasticu, chì significa chì a viscosità diminuisce cù l'aumentu di a freccia di taglio. Questa pruprietà u face adattatu cum'è addensante per formulazioni liquidi chì anu bisognu di sustene e forze di taglio durante u processu o l'applicazioni.
L'HMPC hè termicamente stabile finu à una certa temperatura, sopra à quale principia à degrada. A temperatura di degradazione di HMPC dipende da a DS è a cuncentrazione di u polimeru in a suluzione. U intervallu di temperatura di degradazione di HMPC hè infurmatu per esse 190-330 ° C.
Sintesi di HMPC:
L'HMPC hè sintetizatu da a reazione di eterificazione di a cellulosa cù l'ossidu di propilenu è l'ossidu di metiletilene in presenza di un catalizzatore alkaline. A reazzione prucede in dui passi: prima, i gruppi metilici di cellulosa sò rimpiazzati da l'ossidu di propilenu, è dopu i gruppi idrossilici sò rimpiazzati da l'ossidu di metile etilene. U DS di HMPC pò esse cuntrullatu aghjustendu u rapportu molare di l'oxidu di propilenu à a cellulosa durante u prucessu di sintesi.
A reazzione hè generalmente realizata in un mediu aqueous à temperatura elevata è pressione. U catalizzatore di basa hè generalmente l'idrossidu di sodiu o di potassiu, chì aumenta a reattività di i gruppi idrossilici di cellulosa versu l'anelli epossidi di l'ossidu di propilenu è l'ossidu di metiletilene. U pruduttu di reazione hè dopu neutralizatu, lavatu è seccu per ottene u pruduttu HMPC finali.
HMPC pò ancu esse sintetizatu da a reazione di a cellulosa cù l'ossidu di propilenu è l'epichlorhidrina in presenza di catalizzatori àciti. Stu metudu, canusciutu comu lu prucessu di epichlorhydrin, veni usatu pi pruducia cellulosa cationic derivati, chì sò pusitivu carichi per via di a prisenza di gruppi ammonium quaternary.
in cunclusioni:
HMPC hè un polimeru multifunzionale cù eccellenti proprietà chimiche adattate per diverse applicazioni in diverse industrie. A sintesi di HMPC implica a reazione di eterificazione di a cellulosa cù l'ossidu di propilenu è l'ossidu di metiletilene in presenza di un catalizzatore alkaline o un catalizzatore acidicu. E proprietà di HMPC ponu esse sintonizzate cuntrullendu u DS è a cuncentrazione di u polimeru. A sicurità è a biocompatibilità di HMPC facenu una scelta favurevule per e formulazioni farmaceutiche.
Tempu di post: 18-sep-2023